9 Ocak 2008 Çarşamba

Şık Bisküvi Pastası

Blogdaki İki Renkli Bisküvi Pastası tarifinden farklı değil,klasik puding ve bisküvi ikilisi sözkonusu :))

Sadece diziliş farklı..Nasıl mı?Şık..Okumaya devam...

Malzemeler

Yapılışı

Öncelikle mutfaktaki erzak dolabımda kalan son 1/2 kg.lık sütün bir bardağını Zeytin Ezmeli Açma tarifinde kullandım,dolayısıyla bu pasta için yeterli miktarda süt bulunmadığından,eksik kalan miktarı tamamlamak için su koymaya kara verdim.Ancak tadının yavan ve kıvamının cıvık olabileceğini düşündüm ve aklıma kahve kreması geldi,sonuçta süt yerine kullanılan bir ürün değil miydi?İşte, nasıl bazı çorbaların kıvamı için un katılıyorsa ben de öyle yaptım,katı malzeme ekledim :)) Sonuç tahmin ettiğimden de güzel oldu.Önemli olan diziliş..Bunun için, küçük dikdörtgen(21x12cm) kek kalıbının içine tamamen streç film döşendikten sonra zemine biraz puding dökülür.Ve ilk bisküvi enine dikey olacak şekilde yerleştirilir,kaşık yardımıyla önü ve arkası puding ile kaplanır.Son bisküviye kadar işleme devam edilir.En üste kalan puding döküler üzeri tamamen kaplanır.Streç film dört taraftan sıkıca toplanarak bisküvi pastasına son şekli verilir ve dondurucuda birkaç saat bekletildikten sonra,üzerine çikolata rendelenir ve verev kesilerek servis edilir.