8 Ocak 2008 Salı

Brokoli Salatası

Bilindiği veya anlaşıldığı üzere, 'Yonca'nın Lezzet Durağı' , yemek tarifleri içeren bir blog olmamasına rağmen,bu salata artık çay saatlerinde de ikram edilir hale geldiğinden ve ben brokoliye bayıldığımdan yazmadan geçemedim.Tabi bi de bugün sevgili Jas ''yeni bişeyler görelim artık :) '' deyince dayanamadım.

Malzemeler
  • 1 paket brokoli
  • 1/2 karnıbahar(haşlanacak)
  • 1-2 havuç(rendelenecek)
  • 2 diş sarımsak
  • Çeyrek limon suyu
  • Birkaç damla sirke
  • 1/2 çay bardağı sızma zeytinyağ
  • Tuz
  • Arzuya göre karabiber,pulbiber

Yapılışı

Brokoli Salatasında, çoğu kişiden farklı olarak, brokoliyi haşlamaktansa zeytinyağı ile fırınlıyor ve oyle yumuşatıyorum,tadını böyle daha çok seviyorum çünkü.Ama istenirse haşlanarak da yapılabilir,sonra ince şekilde doğranır.Havuç çiğden rendelenir.Karnıbahar haşlanır ve o da ince kıyılır.Diğer tarafta sarımsak rendelenir,tuz,limonsuyu,sirke eklenir,en son zeytinyağ da eklenir ve iyice çırpılan sos sebzelerin üzerine döküldükten sonra,salata sosu çekebilmesi için yarım saat kadar dinlendirilir ve servis edilir.

İstenirse pulbiber ve karabiber ile renk ve lezzet çeşitliliği sağlanabilir.