22 Ekim 2008 Çarşamba

Ispanak Salatası

Beni yakından tanıyanlar çok iyi bilirler ki, ben ıspanak yemem,sevmem bu tip sebzeleri..Bu tip derken açayım biraz: Kereviz, karnıbahar,bamya,pırasa,maydanoz vs vs. Çocukken sevmediğim sebzeleri ye-me-mek için yapmadığım şey yoktu, aç durmayı göze alırdım ama beni büyüten rahmetli babaannem gündüzleri , işten gelen canım annem akşamları aç kalmama dayanamadıkları için ne istiyorsam(genelde köfte-patates) pişirip karnımı doyurmamı sağlarlardı.Yıllar sonra evlenip de eşimin bu sayılan sebzeleri yiyen biri olduğunda ne yapacağımı soran annemin kehaneti gerçek oldu,evlendiğimde yemek seçmeyen bir eşim oldu ve yemeği sevmediğim gibi, pişirmesini de bilmediğim bu sebzelerle başbaşa kaldığımda aklım başıma geldi.Tamam ben yemiyor olabilirdim ama bir şekilde sofrada yerini alacaktı bu sebzeler.Zamanla neden sevmediğimi düşündüğüm bu sebzelerin çoğunu yemeklik olarak pişmiş olduğunda yemekten hoşlanmadığımı anladım,ben de çiğ veya haşlanmış ya da kavrulmuş olarak denemeye karar verdim.Veee şimdi çiğden yapılmış Yoğurtlu&Mayonezli&Cevizli Kereviz Salatasını,Haşlanmış Karnıbaharı ,Brokoli ve Havuçla karıştırılarak salatası yapıldığında,Pırasayı kavurup haşlanmış patates ve havuçla karıştırıp mücver yapıldığında ne kadar keyif alarak yediğimi fark ettim.Maydanoz eğer sapları ayıklanır ve sadece yaprakları ince ince kıyılırsa tüm salatalarda bulunmasını istediğimi anladım.
Demekki , her tür sebzenin damakta ne gibi etkiler yaratacağını görmek için çeşitli şekillerde sunulmasının denenmesi gerekiyor,yemek seçenlerin bunu dikkate almasını umuyorum.Şimdi, "lafı amma da uzattı" diyecek olanlar için burada nokta koymayı uygun görüyorum ve tarifi veriyorum :))

Malzemeler

  • 250 gr ıspanak(yıkanıp ayıklanmış )
  • 2-3 dal taze soğan
  • Yarım kutu haşlanmış mısır
  • 1 adet salatalık
  • Çeyrek kırmızı lahana(ince kıyılmış)
  • 1 adet havuç
  • Yarım limonun suyu
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağ
  • Tuz

Yapılışı

Öncelikle, ince kıyılan kırmızı lahana 1 çorba kaşığı sıvıyağ ile iyice ovularak bir kenarda bekletilir.Taze soğan ince ince doğranır.Havuç ve salatalık kabukları soyulduktan sonra,sebze soyucu ile uzun ve ince dilimler halinde hazırlanır(Bunu Jamie Oliver'ın yemek programında görmüştüm,çok şık duruyor). Mısır biz süzgece alınarak yıkanır ve nişastasının akması sağlanır(salatada bulanık bir su olmaması için).Küçük bir kaseye limonun suyu,tuz ve zeytinyağ eklenerek çırpılır.Hazırlanan tüm sebzeler bir kaseye koyularak,salata sosu üzerine dökülerek karıştırılır ve servis edilir.

Bu tarifi, sevgili arkadaşım Gül Esra'nın ıspanak salatasından esinlenerek hazırladım.Beni çiğ ıspanak yemeye teşvik ettiği ve bu tarifi oluşturmak için ilham verdiği için kendisine sonsuz teşekkürler ediyorum.