17 Eylül 2008 Çarşamba

Zeytinyağlı Pırasa

Malzemeler

  • 1 kg pırasa
  • 1 adet havuç
  • 1 küçük kuru soğan
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 1 çorba kaşığı kırık(dolmalık) pirinç
  • 1 adet küp şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1,5 kahve fincanı sıcak su
  • Limon suyu

Yapılışı

Önce, soğanlar küçük küpler halinde doğranır.Havuç soyulur, çok kalın olmayan yuvarlaklar şekilde dilimlenir.Pırasanın sap kısmı kesilir ve dış kabuğundan, bir veya iki kat soyulur(bu işlemler tamamlandığında pırasanın yarısı kalıyor, o yüzden 1 havuç yeterli oluyor).Pırasa fazla büyük olmayan küpler halinde doğranır(ben halka halka doğramayı tercih etmiyorum ama siz öyle de yapabilirsiniz).Pirinç yıkanır ve süzülür.Hazırlıklar tamamlanınca,tencere ocağa alınır,kısık ateşte zeytinyağ ile soğanlar kavrulur.Biraz kavrulunca havuçlar eklenir ve onlar da kavrulur.Kavurma işlemini ara ara karıştırarak yapmalı ve karıştırma işlemi biter bitmez tencerenin kapağı da kapatılmalıdır.Havuçların diriliği geçince pırasa eklenir ve diriliği geçene kadar fazlaca hırpalamadan karıştırılarak ve yine işlem bitince tencerenin kapağı kapatılarak 10 dk kadar pişirilir,küp şeker bu aşamada eklenebilir.Daha sonra 1 kahve fincanı sıcak su eklenir.Pırasa suyunu çekince pirinç eklenir, yarım kahve fincanı kadar daha sıcak su eklenir ve tencerenin kapağı kapatılır.Pırasalar dağılmayacak şekilde ama iyice yumuşayana ve pirinçler pişene kadar ocak en kısık ateşte bırakılır.Pişen pırasa iyice soğuyunca tencereden alınmalıdır.İsteğe göre üzerine limon sıkılarak, ılık veya soğuk servis edilir.

*Biraz uzun oldu ama napalım ancak bu şekilde tam olarak tarif edebildim :)

**Bir de sürekli "kısık ateş" ve "tencere kapağının kapalı tutulması"ndan bahsettim ama, işin püf noktası burda :))

***Birçok kişi, pırasanın soğangillerden olması nedeniyle bu yemeği pişirirken soğan kullanmayı tercih etmez. Ancak ben, bu tadın daha vurgulu olması tercih ediyorum,dolayısıyla bu yemeği soğansız pişirmiyorum.

Not: Bu tarif Canım Babamdan, kendisine teşekkürlerimi sunuyorum.