8 Şubat 2008 Cuma

Cheesecake

Malzemeler
  • Kurabiye
  • 50 gr margarin(eritilecek)
  • 1-2 çorba kaşığı süt
  • Portakal kabuğu rendesi
  • 2 paket krem şanti
  • 1 paket labne peyniri
  • 2 çay bardağı süt
  • Damla çikolata

Yapılışı

Badem ezmesine bayılırım.Yemeğe kıyamadığım ve bozulmasın diye buzdolabında sakladığım yarım kg badem ezmesinin kenarlarının hafif kurumuş olduğunu farkettim ki, bu şekilde yemenin tadı çıkmayacaktı,internetten araştırıp pratik bir kurabiye tarifi buldum,malzemelerin yarısını kullandım,sadece badem ezmesi ölçünün çok üstündeydi,az önce de belirttiğim gibi yarım kg kadardı.Neyse tarife harfi harfine uydum,piştikten sonra kurabiyelerin tepside kaynaşıp bir bütün olduklarını gördüğümde aklıma cheesecake fikri geldi,yabancı bir yemek programında kakaolu kurabiyeyi rondodan geçirip cheesecake zemini hazırladıklarını görmüştüm.Nasıl olsa tarifteki gibi bisküvileri marmelatla kaplama olanağım da kalmamıştı.Sonuçta cheesecake zemini olarak aklıma yatmıştı, bademli kurabiyeye portakal kabuğu rendesinin yakışacağını düşündüm,iyi de yapmışım tadı nefis oldu.

Kurabiyeler rondodan geçirilip erimiş margarinle karıştırılır,1-2 kaşık süt eklenir,portakal kabuğu rendesi de eklenerek karıştırılır.Kelepçeli kalıbın zeminine yağlı kağıt serilir,bisküvi karışımı kenarları yüksek bırakılarak kalıba yayılır ve derin dondurucuda bekletilir.Diğer tarafta 2 çay bardağı süt ile krem şanti çırpılır,kıvamı koyulaşınca labne peyniri eklenir,buzdolabından alınan cheesecake zemininin üzerine yayılır ve hazırlanan cheesecake dondurucuya kaldırılır.Bir gece bekletildikten sonra damla çikolatayla süslenerek servis edilir.