31 Ocak 2008 Perşembe

Muhallebili Kadayıf Tatlısı

Malzemeler

Muhallebisi için:
  • 1 kg süt
  • 1 kahve fincanı (+1 çorba kaşığı un ,ben sonradan ekledim)
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 su bardağı toz seker
  • 1 kutu krema (200 ml)
  • Arzuya göre 1 paket vanilya

Kadayıfı için:

  • 250 gr kadayıf(200 gr.lık fırınlanmış olanından kullandım)
  • 50 gr tereyağ veya margarin
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı ceviz veya fındık

Yapılışı

Taze kadayıf kullanılırsa akşamdan dışarıda bırakılır.Çünkü kadayıf bu sayede kurur ve rahat kırılır.Tel şehriye kıvamına kolay gelir ve kavrulma aşaması da kolay olur.Önce muhallebi pişirilir.Tüm malzemeler bir tencereye konur(ben önce kuru malzemeleri koyup çırpma teliyle karıştırdıktan sonra sütü azar azar ekliyorum,böylece topaklanması önlenmiş oluyor) ve surekli karıştırılarak pişirilir.En son kreması eklenir.Soğumaya bırakılır.Diğer tarafta kadayıf, tereyağ,çekilmiş ceviz ,şeker hepsi birlikte kavrulur.Tepsinin ya da borcamın (ben dikdörtgen olanını kullandım ama kare olanı da tercih edilebilir) altına kavrulan kadayıflı malzemenin yarısı konur. Muhallebi dökülür. Kalan kadayıflı malzeme muhallebinin üstüne dökülerek tatlı tamamen soğumaya bırakılır.Bir gece buzdolabında dinlendirildikten sonra servis edilir.

Tarif sevgili Teyzem Neroş'tan.Kendisine teşekkür ediyorum ve onun önemli notunu da paylaşıyorum: ''Bu tatlının bir gün önceden yapılması tavsiye edilir. Muhallebi bu sekilde dinlenirse, servis sırasında kadayıfların arasından akıp, kötü bir servis yapılması önlenmiş olur.''