25 Temmuz 2008 Cuma

Patatesli Kek

Bu tarif, Canım Annemden..Kendisine teşekkürlerimi sunuyorum.

Benim çok severek yediğim bir lezzet, ama bugüne kadar kendim yapmamıştım. Tuz miktarı dışında gayet lezzetliydi, patatesin ne kadar tuz kaldırabileceğini hesaplamadığımdan az koymuşum :) Denemek isteyenler için tarif şöyle:
Malzemeler
  • 6 adet orta boy patates
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet yumurta (sarısı üzerine, akı içine)
  • Baharat (Pulbiber, karabiber, toz kırmızıbiber)
  • Tuz (Ben 1,5 çay kaşığı koydum ama az geldi)
  • İsteğe göre patatesle birlikte havuç, kabak vb. koyulabilir.
  • Üzeri için susam,çörekotu

Yapılışı

Patatesler iri küpler halinde doğranır(annem kesmeşekerden biraz daha büyük olsun dedi). Üzerine tuz ve baharatlar ilave edilerek karıştırılır. Sonra yoğurt, sıvıyağ(ben mısır yağı kullanıyorum),un, kabartma tozu ve yumurta akı ilave edilerek karıştırılır. Dikdörtgen bir fırın kabına(ben teflon bir kap kullandım ve altına yağlı kağıt serdim) yayılan karışımın üzerine yumurta sarısı sürülür.Susam ve çörek otu serpilerek,170-175 derce önceden ısıtılmış fırında 35-40 dk kadar pişirilir.Afiyet olsun.