21 Temmuz 2008 Pazartesi

Değişik bir tatlı...

Nihayet farklı bir tarif denedim de bloguma yazabiliyorum. Bu aralar o kadar yoğunum ki "başımı kaşımaya vakit yok" durumu sözkonusuydu, ama dedim ya nihayet değişik bir tatlı denedim. Aslında çok da değişik değil, bildiğiniz muhallebi de, sunumu farklı biraz, yani ben farklı bir yorum denedim. Sütlü tatlıları eşim de ben de çok severiz. Bilen bilir muhallebi,puding falan genelde ev yapımı hazırlarım. Bu tatlıyı başka türlü bir sunumla yemiştim, biraz daha klasik bir sunumla. Çok lezzetliydi. Değişik ne yapabilirim diye düşünürken aklıma bu şekilde yapmak geldi. Tatlının muhallebi kısmı Sevgili Annemin Leman Halasından. Tarif şöyle:

Malzemeler

Muhallebi için:

  • 1 kg süt
  • 1 çay bardağı un
  • 1/2 çay bardağı nişasta
  • 1/2 çay bardağı pirinçunu
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 paket becel light

Arasına

  • 1/2 paket kakaolu pötibör bisküvi

Üzerine

  • Çekilmiş ceviz

Yapılışı

Muhallebisi için gerekli kuru malzemeler bir tencereye koyulur ve çırpma teliyle karıştırılırken süt azar azar ilave edilir.Ocağa alınan muhallebi pişince margarin eklenir ve mikserle 10 dk kadar çırpılır.Diğer tarafta bisküviler rondoda un gibi ince çekilir.Islatılan dikdörtgen borcama muhallebinin yarısı dökülür üzerine bisküvinin tamamı serpilir.Kalan muhallebi en üstte dökülerek çekilmiş ceviz ile süslenir.İyice soğuduktan sonra buzdolabında birkaç saat dinlendirilir.

Not: Biraz akışkan bir muhallebi kıvamı olduğu için bir gün bekleyince servis yapmak daha kolay oluyor.