16 Haziran 2008 Pazartesi

Porsiyon Pasta

Pandispanyanın tarifini geçen gün Home Tv'de yayınlanan "Tatlı Dakikalar" isimli programı izlerken not almıştım.Hemen deneyeyim dedim.Ben Vişneli-Çikolata Soslu olarak yaptım ama izlediğim programdaki pasta mevsim meyveli ve beyaz kremalıydı.Yani bu tarifle her türlü pasta hazırlanabilir.
Kakaolu bir pandispanya yaptım ve büyük yuvarlak pandispanyadan bardak yardımıyla küçük yuvarlaklar kestim , sonuçta ortaya bu nefis "Porsiyon Pasta" çıktı.

Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 150 gr toz şeker
  • 300 gr un
  • 10 gr kabartma tozu
  • 2 çorba kaşığı kakao

Arasına

  • Vişne
  • Çikolata sos

Üzerine

  • Çikolata sos
  • Taze hindistan cevizi rendesi

Yapılışı

Yumurta ve şeker çok iyi çırpılır.Rengi beyazlaşınca un,kakao,kabartma tozu elenerek eklenir,mikserle düşük devirde çırpılır.Karışım yağlanıp unlanmış 24 cm.lik kelepçeli kalıba dökülür,175 derece önceden ısıtılmış fırında 40-45 dakika kadar pişirilir.

Diğer tarafta hazır çikolata sosu 3,5 çay bardağı süt ile pişirilerek soğumaya bırakılır.

Pişen ve soğuyan pandispanya ortadan ikiye bölünür ve her iki parçadan bardak yardımıyla küçük yuvarlaklar elde edilir, parçalar şekerli süt ile ıslatılır, alttaki parçanın üzerine krema yayılır,vişne taneleri kremanın üzerine dizilir,pandispanyanın diğer parçası üzerine kapatılırak kalan krema üstüne ve kenarlarına sürülür,en üste taze hindistan cevizi serpilir.Buzdolabında 3-4 saat bekletildikten sonra servis edilir.